Στο πλαίσιο του προγράμματος εκδηλώσεων των παιδικών βιβλιοθηκών Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων του τμήματος Χημείας Α.Π.Θ , οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, Αγαθή Κουφογιάννη, Ευαγγελία Πούλιου, Άσπα Μαστραλέξη, Μάγδα Ιακωβίδου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κυρία Μαρία Τσιμίδου, επισκέφτηκαν το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας. Στόχος της επίσκεψης αυτής ήταν η ενημέρωση των μαθητών της 1ης τάξης για διατροφικά θέματα, εστιάζοντας στη σημασία μείωσης της κατανάλωσης της ζάχαρης.
Ο σύγχρονος τρόπος ζωής αναμφίβολα έχει δημιουργήσει νέες διατροφικές συνήθειες σε μικρούς και μεγάλους. Μία από αυτές είναι η μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης. Τα παιδιά συνήθως είναι η ομάδα που καταναλώνει την περισσότερη ανεβάζοντας τους δείκτες παιδικής παχυσαρκίας και παιδικού διαβήτη στη χώρα μας.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχει πλέον ευαισθητοποίηση προς την κατεύθυνση βελτίωσης της πληροφόρησης και της ενίσχυσης κατανάλωσης υγιεινών τροφίμων από τα παιδιά στοχεύοντας στην πρόληψη. Δύο από τα κύρια θέματα που παρουσιάζονται από τους παραπάνω επιστήμονες σε σχολεία είναι η μείωση της κατανάλωσης αλατιού και η μείωση κατανάλωσης της ζάχαρης.
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του εργαστηρίου Χημείας Τεχνολογίας και Τροφίμων ενημερώνουν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τους μαθητές για τις δύο αυτές διατροφικές συνήθειες. Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας παρουσιάστηκε το θέμα της ζάχαρης. Στόχοι της παρουσίασης ήταν οι μαθητές (α) να εντοπίσουν οι ίδιοι τη ζάχαρη και τη γλυκιά της γεύση στα τρόφιμα και ειδικότερα στο πρωινό που τρώνε, (β) να ενημερωθούν για τον τρόπο παραγωγής της (γ) να ανακαλύψουν ποιά τρόφιμα είναι γλυκά αλλά η κατανάλωση τους δεν βλάπτει την υγεία τους. Στη συνέχεια οργανώθηκε εργαστήριο οργανοληπτικού ελέγχου προκειμένου και στην πράξη να διαπιστώσουν οι μαθητές ότι και λιγότερο γλυκά τρόφιμα είναι εξίσου αποδεκτά. Έτσι, φόρεσαν καθαρές ποδιές που έφεραν από το σπίτι τους, ειδικά προστατευτικά καπελάκια και δοκίμασαν 2 διαλύματα με ζαχαρόνερο διαφορετικής περιεκτικότητας σε ζάχαρη. Κλήθηκαν έπειτα να απαντήσουν στο ερώτημα αν κάποιο από τα δύο τους άρεσε περισσότερο. Η πλειοψηφία των μαθητών απάντησε ότι τους άρεσε το λιγότερο γλυκό ζαχαρόνερο, πράγμα που είναι ενθαρρυντικό και ενισχύει την πρόταση του προγράμματος. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μαθητές οι οποίοι εκδήλωναν την προτίμηση τους στα γλυκά κατά την διάρκεια της παρουσίασης, την εκδήλωσαν και κατά τη διάρκεια δοκιμασίας επιλέγοντας το πιο γλυκό ζαχαρόνερο.
Στο τέλος μαθητές και μεταπτυχιακοί φοιτητές κατέληξαν σε ένα σύνθημα <<Ζαχαριέρα κάνε πέρα!!>>. Ελπίζουμε ότι η παραπάνω δραστηριότητα να βρει συνέχεια εντός και εκτός σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου